Porządek obrad
1.
Otwarcie posiedzenia, stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
3.
Informacja z prac Burmistrza Miasta i Gminy Szamocin w okresie między sesjami.
1)
w sprawie przekazania pisma według właściwości;
2)
w sprawie zgłoszenia sołectwa do programu „Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+”;
3)
w sprawie ustalenia wysokości diet dla sołtysów Gminy Szamocin oraz zwrotu kosztów podróży służbowej;
4)
w sprawie ustalenia wysokości diet oraz określenia zasad zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych Rady Miejskiej w Szamocinie;
5)
w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Burmistrza Miasta i Gminy Szamocin;
6)
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Szamocin na lata 2025-2033;
7)
w sprawie zmiany uchwały budżetowej Miasta i Gminy Szamocin na 2025 rok;
8)
zmieniająca uchwałę nr XL/404/23 Rady Miejskiej w Szamocinie z dnia 19 października 2023 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne;
9)
zmieniająca uchwałę nr XXIV/228/21 Rady Miejskiej w Szamocinie z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki tej opłaty;
10)
w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Miejskiej w Szamocinie i nadania jej statutu;
11)
sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych;
12)
w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie i przystąpienie Gminy Szamocin do Klastra Energii „Energia Pięciu Gmin”;
13)
w sprawie zgody na zawarcie przez Gminę Szamocin umowy partnerstwa z Gminami: Gminą Wysoka, Gminą Białośliwie, Gminą Margonin i Gminą Budzyń na realizację projektu pn. „Rozwój nowych społeczności energetycznych” na terenie Gmin: Wysoka, Szamocin, Margonin, Budzyń, Białośliwie;
14)
w sprawie wydzierżawienia nieruchomości na okres do 3 lat;
15)
w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę na czas oznaczony części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Szamocin oraz odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia tej umowy;
16)
w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej;
17)
w sprawie opłaty targowej.
5.
Wolne głosy i wnioski.